SEO ситуация - стар + нов сайт работещи едновременно


4
Здравейте,
От скоро се занимавам с правене на сайтове - изпаднах в много стресова за мен ситуация и ще се радвам на вашите съвети.
Моят клиент има онлайн-магазин от около 15 години, като през това време не са правени усилия за оптимизирането му - сайтът е ориентиран изцяло към Великобритания и е изграден доста "дървено" от днешна гледна точка, макар и приемливо за времето си - например всеки продукт (над 200) си има статична html страница, вместо те да се генерират динамично. Резултатите му в търсачките са силно посредствени, като трафикът е поделен между директни посещения (има реклама на сайта по списания), органичен трафик и google ads. Въпреки всичко, сайтът се справя доста добре и привлича клиенти със специфичните си продукти.
Тук се намесвам и аз - през последните седмици направих нов (модерен) онлайн-магазин - на OpenCart - който откъм продукти и описания до голяма степен повтаря стария магазин. Разбира се, наред с по-атрактивния дизайн, постарах се да оптимизирам откъм SEO, валидирам кода и т.н. всичко най-важно, вярвам, е покрито. Уточнение, ако старият сайт се помещава на www.site.CO.UK, то новият се помещава на www.site.EU Докато беше в тестови период покрай Коледа, новият сайт .EU дори реализира първата си продажба (дошла от търсачките) без непременни усилия за това.
Сега и проблемът: клиентът е силно привързан към своя 15-годишен сайт и желае сайтът да остане активен както досега, докато новият сайт работи паралелно и започне сам да привлича посетители. Това, което направихме, е, че преди 3 дни той сложи банер/линк в долната част на стария сайт, който води към новия сайт. Снощи той ме информира, че през тези 3 дни не е имал нито една поръчка - за тази част на годината, нормално получава 3-5 поръчки на ден - в момента във Великобритания има проливни валежи и клиентът си обяснява нулевите продажби с това - аз обаче оставам силно обезпокоен.
Имам ли повод за притеснение? Преглед в Google Analytics показва, че през последните 3 дни сайтът регистрира около 30-50 посещения на ден, което е приблизително същото от миналата седмица да кажем.
Запознат съм, че Google и търсачките като цяло не харесват дублиращо се съдържание и дори наказват за това, a оптималното решение би било 301 redirect на старите към новите странции. Въпреки това, старият сайт сам по себе си се представя слабо откъм SEO (описанията на продуктите са кратки, линковете не са SEO friendly, няма sitemap и т.н.) и оттук дойде и решението да сложим линк към новия сайт в стария сайт.
Всякакви коментари по темата ще са безкрайно полезни в този момент на нужда. Благодаря Ви!



Отговори



0

Здравейте,

Справил сте се доста добре. Поздравления!

Доколкото знам съдържание, което не е уникално няма да се индексира от Google. Това ще повлияе неминуемо на ранга, трафика, кликането върху google ads. Потенциалните купувачи ще се объркат, все пак нали не купуват? Новият домейн има по-успешно име, но сантиментът на клиента изисква подробни обяснения и настояване поне за redirect и, каквото още прецените.
 

http://ganbox.com/

Това ми попадна преди време.
Успех,

Мария


от marias (752 точки)


1
Здравей, колега. Не съм експерт по SEO, но според мен не е добра практика и двата сайта да останат активни. Първо заблуждават се клиентите, второ Google може да те накаже не само с по-слабо индексиране, а направо да забрани сайта ти да се показва. Мисля, че има начин след като и двата домейна са ваши, да направиш redirect-ване от единия към другия. Така клиентите няма да направят разлика и ще си мислят, че просто сайта има обновен дизайн. Друг вариянт е една html страница, на която има информация, че сайта вече се намира на нов домейн с линк към него. Но при всички случаи не ги оставяй и двата едновременно ;)
- Поздрави, Веско.



0
Може ли да се каже, че най-бързото и предпазващо-от-катастрофа нещо, което мога да направя веднага, е да премахнем от стария сайт банера към новия сайт?
Покрай Коледа, когато новият сайт бе в тестови режим и просто "съществуваше", всъщност имаше и своята първа поръчка, дошла през Google. До каква степен мислите, че тези 4 дни, в които имаше банер към новия сайт, може да се увредили и двата сайта за много, много месеци напред? Дали ако премахна банера веднага, може да се "стабилизира" ситуацията до степента, която беше преди изобщо да се сложи банер?

от stoberov (3451 точки)

0
Пак казвам, че не знам до каква степен коментарите ми за SEO са адекватни, защото това си е доста обширна тема, но по пътя на логиката, ако Google индексират сайтовете от един на друг и така във нещо като верига. Би трябвало да направят връзка между двата сайта и следователно да ги сравнят като съдържание по-бързо със този банер, от колкото без него. Ако вече си в blacklist-a, по-добре потърси инфо какво се прави тогава, а ако не си то със сигурност премахването на банера може да ти помогне малко.




1
Дублираното съдържание е голям минус за един сайт. Ненапразно когато една SEO фирма започва работа по даден сайт, се извършва одит на съдържанието му, именно за да се предпази от подобно дублиране и евентуално наказание от Гугъл. По-добре говори с клиента ти и му обясни, че редиректа е наложителен. Той едва ли си има представа от SEO, така че в такива ситуации просто трябва да му разясниш основните проблеми при създалата се ситуация.

от polya (50 точки)


0
Мисля, че може да поразгледаш информацията за rel="canonnical" https://support.google.com/webmasters/answer/139394?hl=en
Идеята е да казваш къде е истинското съдържание на дублираното, НО задължително трябва да решите кой сайт да остане пред публиката и да развивате него.
По този начин си решаваш проблема с 2 сайта, но без да слагаш 301 редирект и да бастисваш стария.

от deyan.todorov (1019 точки)