Няколко общи въпроса за покупка на монитор (EIZO) в България?


0

Здравейте,

В момента избирам нов външен монитор, като изборът ми се стесни до Dell U2412M (цена 499лв) и Eizo EV2436W (цена 1079). Тук започнаха и моите въпроси, които по-долу ще разпиша (досадно) нашироко.

За нуждите на шопинга ползвам laptop.bg (не целя реклама нарочно). Eizo-то там се предлага за 1079лв, a при покупка от amazon.co.uk с доставка до България -> със 150лв по-малко. (в САЩ е 750лв но това е съвсем друга тема) Опитах се да изясня с консултанта на laptop.bg какви са условията по 5-годишната гаранция на модела и, в крайна сметка, защо е по-добре да купя от laptop.bg, вместо от amazon.co.uk. От разговора ни излязоха няколко интересни за мен факта:

  • Eizo нямат официален сервиз в България. Официалният сайт на компанията гласи: All warranties are valid only in countries or territories where EIZO authorized distributors are located. При справка от сайта им за контакт в България - връща офис във Виена -> http://www.eizo.com/global/contact/index.html Един вид, марката би имала международна гаранция, ако имаше официален сервиз тук, но понеже няма - бонусът за покупка чрез laptop.bg е, че ще осигури достъп до ''приемателната'' за Eizo в България.

Въпрос 1: Това популярна практика ли е за модели на техника в България? Бях чувал, че сервизът на Lenovo е в Полша, но нямам представа до къде се разпростира гаранционната изолираност на България.

Въпрос 2: При повреда, мониторът трябва да отиде на ремонт извън граница – независимо дали купувам от лаптоп.бг или от amazon – при 150лв разлика в цената, оправдано ли е да се закупи от amazon, щом дори евентуално изпращане за ремонт ще е по-евтино? Каква е пречката да закупя модела от Амазон, а да го занеса в „приемната“ за България?

Въпрос 3: При положение, че Eizo са субективно една от двете водещи марки монитори (с Nec), такава ли е ситуацията въобще с желаещите да си закупят модели в България? Покупка оттук с голяма надбавка, или покупка от чужбина с потенциални главоболия със сервиза?

С тези въпроси осъзнавам, че повдигам други по-общи въпроси като „купуване на техника от БГ vs от чужбина“ и т.н. Не искам да звуча и скъпернически. Имам най-искрен интерес да разбера, аджеба, как функционира пазарът на техника в страната, особено когато покупката е на above-average (уж) като качество монитор. Ще ми е интересно да чуя всякакви коментари по темата, не непременно отговори на поставените въпроси ….

След всичките философии дотук, не мога да крия и че ще ми е интересно да чуя мнението ви дали въпросният Eizo си струва двойната цена спрямо Dell-а, който дори във форума е коментиран като страхотен и best value модел. Макар че с това рискувам да се отклоня за нова тема ….




Отговори



1
http://versus.com/en/eizo-ev2436w-vs-dell-ultrasharp-u2412m - ето едно малко сравнение, аз лично бих избрал Дел от характеристиките, но по важно е следното:
1. Ако е дефектен и купуваш от чужбина ще чакаш доста за подмяна, както и за 1вата доставка. Отделно, че при доставка с куриер не ти дават да отвориш пакета, но обикновено те са проверили дали работи стоката, преди да ти я пратят с местния куриер. Но може да се услушат за изгорели пиксели например.
2. Ако няма сервизна база в България, транспортните разходи ще са най вероятно за твоя сметка - под база имам предвид някакво място за приемане и връщане на компонента - например: Дел нямат сервиз в Бургас, но имат представителство, така че от Бургас до сервиза в София и обратно ти не се грижиш.
3. Обикновено по-утвърдените марки си сменят стандартните компоненти по-рядко (като контролер за ЛСД матрица например), което значи по-голяма вероятност за бърз (и изобщо за) ремонт. Освен това поддържат някаква техника на склад - например ако вземеш сървър, по време на гаранцията те задължително имат по 1 резервна бройка от всичко, което може да се скапе тук в София, така че реагират веднага. За потребителски компоненти естествено е с разширена гаранция, която бих доплатил за служебен лаптоп, но не и за монитор.
Иначе от коя интернет фирма купуваш маркова техника е все едно, техните задължения се изчерпват с доставяне на работеща стока, оттам нататък сервиз сам си търсиш. Фирми с офиси и магазини обокновено предлагат да вземат от адрес към сервиз и да върнат после, но опита ми е че май по-бързо става сам да го направиш.

от plmb123 (130 точки)


1
И аз си харесах монитор на Eizo и мисля да си гo купя от тук http://www.eizo-bg.net/ (или от тук http://www.pro-bg.com/product/monitor/EIZO-vFORISv-FS2333-v-NOV-GAME-MODEL-IPS-LED_61728.html)
Цената е по-ниска отколкото през laptop.bg, а pro-BG мисля, че са и официален вносител на Eizo. Освен това преди да го платя мога да го видя на място в офиса им дали всичко му е наред.

от smvalkov (596 точки)


0
Благодаря ти за мнението - взех, че те послушах и закупих Eizo монитора (по-евтино) от pro-bg. Дано по-евтиното не излезе по-скъпо занапред :)
Като любопитен момент - от фирмата ми казаха, че Eizo всъщност си имат официален сервиз за България - Тех Вижън - някъде в Дружба. Това от своя страна противоречи на информацията ми, получена от laptop.bg, но честно казано е облекчение, че има някакъв сервиз.
Понеже спомена, че ще ходиш да видиш монитора на място - пак като информация от фирмата, политика на Eizo била мониторите да не се разпечатват (поне моят бе на склад, не знам дали имат изложени други модели в офиса) и нямаше как аз да го видя.
Общо взето, "страхотен" customer service от всякъде :)

от stoberov (3451 точки)


1

Оххх... да имам малко повече място на бюрото - хич нямаше да се заглеждам и аз по такива големи монитори. 2 бр 19" монитора осигуряват значително по-голяма площ и значително по-голяма резолюция отколкото 1 бр 24"

Нещо ей-такова ми е мечтата са си спретна:

 

Конкретно на въпорса - аз не бих взел толкова голямо нещо от магазин извън БГ без осигурен сервиз. Разноските по пращането насам-натам и времето за чакане при евентуална повреда ще са ужасяващи. А и над 2 пъти по-високата цена ... не виждам какво толкова ще ти предложи Еизо-то пред Дел-а за такава разлика в цената.


от JulianG (5316 точки)


0
Защо не си купиш 3 сносни монитора на старо, ще то отидат макс 300 лева за 19' ки, за 500 лева ще си вземеш 3 по-големи, а и дават между 1 и 6 месеца гаранция. Говорим за хубави марки, а не измислени китайци.

от victor.velchev (1225 точки)

0
уважавам мечтите :) обаче за по-голямата резолюция на 19-е не си прав. Няма значение топ или бизнес модел там имаш 1280х1024. Ако вземеш 24-а (да не говорим за 27-а :) получаваш 1600х1200 (по измислените нови HD стандарти често ги посочват като 1080). Иначе разни хора разни идеали, на мен например ми стига монитора да се върти на 90 градуса (за да може да виждам целия А4 лист без да скролирам). Или бих сложил две 24 една над друга (щото от гледане само наляво или надясно получаваш такива болки в шията след време , не е истина :)))

от redOne (0 точки)



1
Здрасти,
Да, повечето от марките вече поддържат един сервиз за малки пазари като нашия и често той не е в България (информацията ти за Леново е вярна). Истината е, че ако имаш късмет няма да ти се наложи да пращаш нищо никъде, от друга страна ако попаднеш на дефектен модел, мъката е голяма при всички марки. Леново поне предлагат телефон на който се обаждаш и идва куриер, който ще ти транспортира дефектиралата стока до техния сервиз. Да, но това означава поне месец без монитор, лаптоп или каквото си кулил! Е, ако си купил Ауди А8 за четвърт милион може би ще ти предложат временно оборотен автомобил, но това е по-скоро жест на местния дилър отколкото практика на производителя :)
Проблема на купуването от международен онлайн магазин за мен е в транспорта. Първо оскъпява, второ не знам какво ще получа. Продавал съм в amazon.co.uk и да ти кажа са ми изчезвали неща (да плащат ми ги, но какво от това!). Отделно може да ти го потрошат или ударят лошо (познай колко им пука на товарачи, шофьори и т.н. - на практика те са анонимни!). Естествено Амазон ще ти признае проблема, но ще трябва едва ли не да го пратиш на ремонт преди да се го ползвал! Не приемай тези ми думи като защита на родните дилъри. Просто това си е реален проблем уви. Най-добрия момент е ако намериш нещо качествено от местен дилър, но с тоя свит пазар вече си се уверил че цената е 50-100% отгоре. Няма универсално решение! Минал си етапа на първоначална преценка, остава да претеглиш всички за-против и да се надяваш че си късметлия (което ти пожелавам).
по точка 3 - разходите зависят точно от гаранционните условия! Дадох ти пример за Леново, които си поемат разходите до сервиза, другите производители все още имат местни дилъри поддържащи гаранцията, но малко по-малко нещата отиват към модела на Леново.
Не винаги гори матрица, на мен ми изгоря захранващия блок на Филипса. Смениха ми го за 3 дни (по-това време работех за VAR дистрибутора им в България :)) и още се работи машинката.

от redOne (0 точки)