Буквално придържане към заданието на домашното


4

Колеги, забелязвам че повечето от Вас в публикуваните домашни се разпростират извън преподадения материал, което е чудесно защото всеки от проверяващите впоследствие може да научи нещо ново. Забелязвам също така, че повечето допълват условията на задачите с допълнителни свои изисквания, което също е прекрасно, защото това също обогатява знаията на проверяващите. 

Въпроса който бих искал да повдигна за дискусия обаче е, дали когато проверяваме ще санкционираме тези, които са изпълнили задачата с "екзестенц минимума" на изискванията?Примерно задача 11 от Primitive Data Types and Variables - Bank Account Data  изисква само деклариране на променливите с подходящ тип. Тоест ако изглежда така :

            String firstName, middleName, lastName, bankName,iban;
            decimal balance;
            ulong creditCard1, creditCard2, creditCard3;

и само толкова, то тя пак би изпълнявала условията на задачата, макар и доста от колегите да се разпростряли в 30 и повече реда, в цикли, въвеждане данни през конзолата и т.н. Би било хубаво да го уточниме предварително и по принцип, за да няма спорове впоследствие, а и да си знаем занапред. Моето лично мнение е че заданията е ОК да се изпълняват буквално или поне да не се санкционира, ако някой го прави, но това е само мнение. Споделете моля какво е Вашето мнение, благодаря!




Отговори



4

Най-важното при оценяването на домашните е дали решението на съответната задача изпълнява заданието ѝ. Ако са добавени допълнителни функционалности, това може да се счита за плюс.

Това беше горе-долу отговорът на Ники на въпрос, свързан с оценяването на домашни. :)


от lnikod4s (6538 точки)


2
Да, прав си, че оценката трябва да е само на база на това дали програмата изпълнява условието и ако някой просто е деклариал променливите, както е по условие, няма нужда от санкция. Валиден е обаче и обратния случай - ако домашното е написано по всички условия, но задачите са писани с малко по-advanced техники, методи, логики и т.н. и т.н. също не би следвало да се снемат точки. :)

от dentia (12519 точки)


0
Разбира се, че всеки би трябвало да е свободен да проявява творчество и за това санкции биха били абсурдни. Въпроса е дали, ако едно минимилистично домашно  от 3 реда попадне за проверяване при някой, който е написал същото с 30, реакцията няма да е веднага-санкция, тъй като вече ще си мери със своя аршин. Бих искал да изчиста тези опасения!

от vmrivanov (273 точки)

1

Разбира се, но не съвсем :)

Има колеги, които негодуват срещу това да проверяват домашни, които не разбират :)


от dentia (12519 точки)



4
Според мен, домашното е за упражнение и за санкции не може да става дума. Може да дадем препоръки, ако са градивни. Ако има вповече, толкова по-добре, това е похвално. Както е казал Мечо Пух: "Колкото повече, толкова повече.":)

от Absend (777 точки)


9

Домашните се проверяват по три критерия: Пълнота, Коректност и Качество.

Ако си си написал всички задачи от-до (без звездичките) - Пълнота: отлично.

Ако при ctrl + F5 не гърми - Коректност: Отлично.

А и всеки може да реши дали да даде бонус, ако прецени. Както казваш при "излизане от рамките на условието" и при задачите със звездичка, примерно.

Аз поне така оценявам.


от g.yonchev (2087 точки)


0
Дълго време обмислях и се чудих и аз как всъщност ще се процедира с тази - не малко коментирана тема за оценяване на домашните... и бих искал да споделя, че напълно се съгласявам с твоя метод на проверка и се надявам повечето колеги да процедират по този начин!

от bbojkov (939 точки)

0
И аз ще процедирам по този метод. Ако всичко работи и е по заданието: отлично.

от petyodelta (15 точки)


0

Здравейте и аз имам въпрос по темата. Трябва ли да правим проверки на инпута ако това не е упоменато в условието. 

Например в условие:"Write a program that enters from the console a positive integer n...." и бъде въведен floating point или отрицателно число програмата гърми. Защото в никое условие не пише че трябва да се проверява.


от radd_ko (90 точки)


2
В петък на лекцията изрично ни казаха да не проверяваме за валидация при оценка на домашните - не се изисквало на нашия етап. Аз проверявах домашни с неработеща валидация, на задачи със звездички - описах подробно какво и защо не работи, но не съм намалявала оценка за липсата на валидация.


2

Здравей,

Според мен още не е необходимо да правим такива проверки, но можем културно да приканим потребителя да въведе данни в нужния ни формат (например преди да четем входа да изпишем на конзолата "Please enter a positive integer N: ") или нещо подобно.

Със сигурност е извън предмета на домашни към лекции, в които се учат типове данни, да се занимаваме с Exception Handling, купища проверки как точно може да ни бъде счупено приложението итн.


от topalkata (6442 точки)



1

Здравейте, колеги! Много бих искала да се включа по темата, тъй като за мен това е първи сблъсък със C# и се надявам да не е последен. Лично според мен няма нужда от проява на излишна злоба от тези (като мен), които тепърва започват да се учат, към напредналите от гледна точка на това, че от кода на някой напреднал аз мога да се науча на това-онова - по-хитър начин за изпълнение, нов код, начин на мислене, полезни практики (както и вредни, де) и т.н. В крайна сметка тук сме, за да се учим не само от лекторите си, но и взаимно. Макар че признавам, бих се радвала на места да виждам коментари кое парче код какво прави, защото вярвам, че доста от нас се чувстват объркани докато четат. От друга страна не виждам причина и по-напредналите от нас да ни отценяват по-слабо, защото сме решили задачата по "дървен" начин - една част от нас ще се научи на мислене, а другата - просто ще отпадне и това зависи само от нашата възприемчивост и адаптивност. Не виждам и защо да не даваме повече от себе си също - например, има задачи, които написвам по един начин и на по-късен етап се сещам за второ, а понякога и трето решение - предавам всичките си решения, първо защото това показва, че се опитвам да мисля, второ, защото може да помогне не само на мен и трето, тепърва започвам и нямам знанията и капацитета да преценя кое решение е по-добро (в смисъла на по-пъргаво, по-адекватно, по-добре написано). Лично аз бих се радвала да чета интересни, добре структурирани домашни, които ми дават материал за размисъл и затова аз се старая да давам същото от себе си. И пак - лично според мен за санкции не може да става и дума, ако домашното работи и покрива изискванията, пък било то написано по възможно най-елементарния или по възможно най-сложния начин. Въпрос на избор - нека не изпадаме в подробности и да се погребваме в различия, защото е факт, че зад всяко работещо и пълно домашно стои по един човек, който се е потрудил!

Успех!


от Nicca (105 точки)


1

Здравей, Вероника,

""дървен" начин" е просто стил на изразяване - познавам и приятни хора с такъв стил, не е причина да се ядосваш.

Изказвания или поведение от типа "това как може да не го знаеш!" са по-скоро комични, означават, че този който го казва е несигурен в себе си, изплашен, и влиза в самоотбрана - ако е намерил нещо, което знае в повече от друг човек - оитва да превърне това в събитието на годината :)

И това разбира се е само смешно.

Относно изпадането в подробности - то е необходимо - аз пиша при проверката на домашно на всеки какви по-добри решения има за това, което е искал да направи.

Тук въпросът е само да се спазва инструкцията за проверка на домашно, а там критериите са само два:

присъства ли програмата? работи ли коректно? (т.е. да изкарва търсения резултат)

(Щото аз например видях програми, в които някой толкова се е заплеснал по използването на код дето не го разбира - че програмата му накрая дори не отпечатва търсения от условието на задачата резултат! но дори и за това не намалих оценка, просто не дадох бонус; по инструкция бонуса само си е по преценка на оценяващия)

Всички други коментари са просто въпрос на лично мнение и не могат да влизат в оценката.

И всеки оценяващ е длъжен да спазва тази инструкция за оценяване и ще си заслужи негативния коментар за полезност ако не го прави.



1

Здравей Катя,

Не ме разбирай погрешно - не се ядосвам на "дървения" начин, даже обратното. Всеки начинаещ в началото е "дървен" - всяко дете като прохожда пада на всяка втора-трета крачка, но така се учи, нали? Изпитвам гордост, че успявам да напиша задачите по някакъв начин, но е факт, че моето решение би изглеждало недодялано в очите на някой напреднал, а живот и здраве и в моите след някоя и друга година. Нека се научим да ходим преди да тичаме и да не спъваме тичащите - това ми беше мисълта ;)

Под "подробности" имам предвид злонамереност, а не премерените съвети, които са всъщност полезни. Поздравления, че предоставяш такива!

Поздрави!


от Nicca (105 точки)