Упражнения за очите


5

Здравейте,
Може да изглежда не толкова важна тази тема, но е хубаво да се обърне внимание. Мисля, че даже трябва да е във 'Важни съобщения'. 
Колко време прекарвате пред мониторите!? 
Няколко упражнения за очите могат да помогнат за предпазването им и просто да отпочинат.
Дайте им малко почивка. :)
Преди да споделя няколко упражнения ще помоля, който има желание и още информация нека да сподели. (правете упражненията без да усещате натоварване)

Ето линк към оригиналната статия.

Палмингът (от англ. palm - длан) представлява успокояване на очите със собствените длани.
Седнете и се отпуснете. Прикрийте очите по такъв начин: дланта на дясната ръка да закрие дясното
 око, по същия начин направете и с лявата ръка и лявото око. Дланите трябва да лежат меко и да не притискат очите
Сега поставете лактите на масата или бюрото така че шията и гърба да са изправени. Проверете вашето тяло да не е напрегнато, ръцете, гърба и шията трябва да бъдат отпуснати, дишането трябва да е спокойно.
Сега се опитайте да си спомните нещо приятно например: как почивате на морето, как ви поздравяват за рождения ден или звездното небе.....Може да правите това и като си пуснете музика. Съзнателно да отпуснете очите си е много трудно, както не можете и да управлявате и сърцето си. Затова не е нужно да се опитвате да контролирате своето състояние, това би попречило на целите на занятието а вместо това помислете за нещо приятно.
Упражнението може да се изпълнява и на работа правейки си кратки почивки. Даже и за 10-15 секунди вашите очи ще могат да си починат малко. Но разбира се по-добре, ако оделите  за това няколко минути.
След изпълнение на упражнението особено, ако сте го изпълнявали по дълго, бавно махнете дланите си и дайте на очите си да привикнат отново към светлината, затова бавно отворете клепачите като гледате през пръстите си.

Това упражнение е замислено да отпуснете мускулите на очите и да раздвижи мускулите на вашата шия. Напрежението в тази област нарушава кръвообращението в очите.
Упражнението може да се изпълнява легнал, седнал или прав но най-добре седнал.
Затворете очи и се отпуснете. Представете си, че края на вашия нос е молив с който може да се пише, важното е вашите очи да не се напрягат, сега пишете или рисувайте във въздуха със своя молив, каво не е важно. Можете да пишете най различни букви, имена на градове и държави, малко писмо на любим човек или да нарисувате къщичка с коминче, както в дедството.

Отпускането на очите може да бъде постигнато, като гледате и не се концентрирате в нищо. За да снемете напрежението се предлага следното упражнение. То може да се изпълнява седейки лежейки или стоейки прав.
Сгънете ръцете в лактите така че дланите да се намират малко под нивото на
 очите и разперете пръсти. Правете плавни движения на главата и гледайте през пръстите а не в тях. Нека погледът се пързаля без да се спира на нищо. Ако го направите правилно ще ви се стори че ръцете ви се движат. Правете примерно три движения с отворени очи и три със затворени, направете това упражнение 20-30 пъти като дишате свободно и не се напрягате.


А ако през деня можете да направите няколко пъти
 палминг, в обедната почивка повече а през останолото време, през 1-2 часа за 10-15 секунди и напишете нещо с носа си вие ще почуствате че с времето вашите очи ще престанат да се уморяват както по рано. Можете да направите тези упражнения вечер преди лягане особено ако сте стоели дълго време пред телевизора, компютъра или четете.

Упражнение за вежди

Повдигнете веждите си колкото може по нагоре трябва ушите ви да мръднат. Вашата задача е с времето ушите ви да мърдат без да повдигате вежди. Възможно е първия път вдигайки вежди да не почуствате нищо на ушите си , не бързайте с времето ще се получи. Упражнението за вежди не само ще снеме напрежението от вашите очи, но и ще ви помогне да изглеждате по млад. 
Ето линк към оригиналната статия.

/ хигиенните изисквания са 10 - 15 минути на всеки час /
Аз лично се опитвам поне няколко минути на всеки час да ставам от компютъра, и да гледам в някаква отдалечена точка на хоризонта (без да има напрежение очите) [но за жалост и това не успявам да спазя винаги]

 Поздрави! ;)



Отговори



0
 Незнам за упражненията, но аз съм супер доволен отакто си взех очила с blue control без диоптър. Преди това бяха започнали да ме болят и треперят очите.

от ivan.mihov1 (4988 точки)


1
Я дай линк да ги видим.


0
 Ем купих ги от оптика, не от интернет така че незнам какъв линк да дам. Фирмата е японска, Hoya, доколкото разбрах са име в техния си бизнес. Рамките са на друга фирма. Водят се анти-рефлексни стъкла с тази нова технология blue-control и по коледа бяха на 50 процента :)

от ivan.mihov1 (4988 точки)



4
Безспорно е че се изморяват очите, препоръчвам да се използва Този софтуер който намаля общо взето сините лъчи, които са главната причина за увреждане на очите. Много е подходящ за среднощна работа.



0
Аз бях известно време с EyeLeo, което има малко поразлично предназначение - напомня на всеки 15 минути да отделиш поглед от екрана и да направиш някое кратко упражненийце. И въпреки че беше най-недразнещото от всички подобни програмки, а и определено помогна, пак му се изнервих и го махнах =)

от pliok (553 точки)

0
+1 за f.lux, който не вярва да си го инсталира някоя вечер, да го остави да работи 30-40минути и после да го disable-не за малко, чуството което аз изпитах беше все едно гледам с телескоп към слънцето, и от тогава (преди 3г) това е първия software който инсталирам на всяко РС което ползвам за по дълго време



0

Много интересна тема. От много години работя интензивно на компютър. В някакъв момент проблема с очите наболя, но си взех антирефлексни очила. Сега когато погледна монитор, веднага си търся очилата. Без тях усещам дразнене, независимо от монитора, насторйките за яркост, контраст и осветеност на помещението.

В някакъв момент, въпреки очилата, пак се почви дразнене на очите. След няколко прегледа и капки с временен ефект си купих препоръчани ми изкуствени сълзи. С тях за по-малко от 3 месеца дразненето отшумя и нямам проблем вече 2-3 госини... но съм си с антирефлексните...


от AyrFX (948 точки)


2

Моят очен лекар ми е казал да си правя почивка от близкото гледане. Не е от значение дали е монитор или книга. Въпроса е ако гледаш на близко разтояние 40-45мин поне 10-15 да гледаш на далеко през прозореца или да си затвориш очите да си починат. В началото е трудно, но после се свиква.

Мой приятели мърморят, че не можели така да работят, защото ще си прекъсват мисълта много често. С времето мисълта се нагажда на този режим. И все пак тези очи ще Ви трябват и след като един ден спрете да работите. Те не са работен инструмент! Работата днеска я има, утре я няма. Вие сте поредния служител. Няма нито една основателна причина поради която да си давате здравето за фирмата. Пари, пари ама те след години не могат да Ви купят даденото здраве, а фирмата ще забрави за Вас след като не сте й служители.

Така, че най-напред си почивайте, а после се чудете с какви очила да си помагате. Дори и да не Ви болят очите не значи че очния мускул няма да закърнее от постоянното близко гледане, за което очилата няма какво да направят.


от saykor (8845 точки)