Допълнителни санкции за записалите се и пропуснали участие в отборен проект


29
Здравейте

Поради зачестилите случаи на студенти записали отборна работа след което не взели участие, от тази седмица въвеждаме нови правила, които вече са имплементирани в системата. Студент записал се за отборен проект и не взел участие в последствие (два или повече пъти), губи правото да взима участие в отборни проекти за два месеца (този период подлежи на промяна). 
Тъй като за пръв път налагаме подобна санкця и без предварително предупреждение, наказателния период е 15 дена, иначе казано санкционираните сега няма да могат да вземат участие в предстоящият отборен проект към курса "Уеб Сървиси". Мярката не важи за курса "Структури от данни и алгоритми" тъй като там отборите се сформират по избор на студентите и в случай че някой отбор си избере неактивен участник, приемаме че си е за негова сметка.
В най-скоро време подобна мярка ще бъде въведена и за студенти, които оценяват чужди изпити недобросъвестно. С други думи ако твърде много от оценките които сте дали на ваши колеги бъдат счетени за неполезни от системата (разминават се с определен процент от средната оценка получена за конкретната работа), ще ви бъде забранено да оценявате изпити за даден период от време.
Обмисляме и вариант с който да подобрим системата за оценяване на домашни.

Ако имате въпроси и предложения, давайте :)



Отговори



0
Аз предлагам към оценяването на изпитите да се добави и възможност за самооценяване, което да служи за някаква база и при голямо разминаване между самооценката и оценката получена по вашия алгоритъм да следва разследване. Това го казвам защото на последните три изпита имам разминаване -20, +10, -10 точки от моята самооценка.

от kalin.dimchev (645 точки)


2
Не съм съгласен. Самооценката е лошо нещо! Представи си, че на изпита си направил приложение А, но за да работи му трябват програми Б и В, които никъде не са споменати. => Идва Гошко и решава да ти провери изпита. Пуска А и не работи. Мъчи го 20 минути, гръмва му бушончето и кара по точките. 1. А прави ли блабла - да не може би и избира може би защото вижда, че е написано кадърно, но не може да го подкара.
Със същият успех беше и на DB сега. Знам къде какво трябва да оправя за да тръгне програмата(да подкарам диаграмите, оправяне на data source и тн. Включително съм оправял и C#6, нищо, че се повтаряше и повтаряше да се пише старият, защото не всички сме с VS 2015.), но ако има някакви вътрешни грешки, защото човекът е ришил да махне в последния миг някакъв метод и не го е re-run-нал да види дали работи. Ми мерси, но когато съм проверил 8 изпита, няма да искам да подкарвам нещо, което дори и то не знае защо не работи, просто защото създателят не си е направил проверката. В такъв случай карам по кода и ако сметна, че работи добре ще му дам някакви точки...

от DanteSparda (645 точки)

2

Това си има решение - не се самооценявай и няма да се тормозиш. От самооценяването няма грам полза, за сметка на това куп негативи - притесняваш се и си губиш времето и...

Нищо не зависи от самооценката


от kiko81 (1655 точки)


0

Мисля, че е достатъчно ако давате 15% при отбелязване за неучастие да вземате -15%. Всеки си преценява.


от deyan.todorov (1019 точки)


-1
Да, но всичко се случва.. може да искаш да участваш и да се случи нещо, което да те накара едвам да доизбуташ курса, камо ли отборната... Не е честно така.
Може да се вкара такава опция, където да обясниш защо не можеш, да ти гласуват доверие и тея 15% да са като при онлайн-а. т.е. да не е 70 изпит а 85 изпит, но тогава предоплагам, че на много хора роднините ще се разболеят или ще влезнат в извънредна сесия или неща от тоя род.
Може просто да не получава точките и някъде да се пише колко пъти не е участвал и на повече от 3/5 пъти да губи нещо важно (крайник да кажем :D ), примерно право на сертификат за направлението, което изисква курсовете, в които не е участвал, освен ако не е взел с отличен или близо до отличен курса (ако изисква само взет, ако иска отличен така и така ще трябва да го направи или по чудо от проверка на домашни и присъствие или от изпита, което ще значи, че човекът е читав и достоен за сертификат)

от DanteSparda (645 точки)

0

Мисля, че колкото по-рано човек се научи да си спазва уговорката толкова по-добре за него. Всичко останало е как беше ... "мечешка услуга"... Защо? Защото живота е "... радост и тъга". Няма нужда от обяснения и други подобни. Все пак може да завършиш тази, следващата, по-следващата година. Всичко зависи от човека.

Сигурен съм, че няма да си доволен ако един ден до теб на работното място имаш колега, който обещава нещо или се записва за нещо, а ти зависиш от него и в един момент се оказва, че за да приключиш в срок трябва да свършиш и неговата работа, а в края на месеца вземате една и съща заплата. Отборните са още една от тренировките за софт скилс.


от deyan.todorov (1019 точки)


4

Здравко, имаш всичките ми форумни плюсчета, човек.

Шегата на страна, да се записвате за отборни и после да се надявате на "Ако мине" мирише. Вкарайте малко отговорност, за да не се налага да ни налагат още санкции.

Всичко, което показва тази мярка е, че бягаме от отговорност и не сме адекватни на идеята, с която се предполага че сме влезли в академията.




2
Аз съм любопитен да разбера дали(и къде) съм дал оценка различаваща се с повече от определеният процент от средната оценка за съответната работа. Ако може да се имплементира такава функционалност би било полезно.

от MarinMarinov (912 точки)


3
И аз искам да разбера дали съм оценявал адекватно колегите. Например мога да получа от системата нещо като feedback Оценили сте  X задачи, като на 2-ра сте дали оценка YY - средна оценка ZZ, 4-та сте дали оценка YY - средна оценка ZZ и 7-ма сте дали оценка YY - средна оценка ZZ. Аз си пазя всичките проверени задачи. Така, че мога да преценя къде съм сбъркал.

от venelingp (1371 точки)


2
Автоматино ли ще става забраната на оценяване на други изпити? Според мен е добре, ако е възможно, да има и ръчен контрол от страна на трейнър преди окончателното наказание. Не знам каква е статистиката, но се надявам да няма много такива случаи. Разминаването в оценките може да не се дължи на недобросъвестно оценяване, а точно на обратното.

от LSvilenov (1750 точки)


1

Ако е възможно направете вариант за защитаване на проект чрез видео-връзка по skype.

Видях че на отборната работа по КПК много малък процент от онлайн отборите са представили защита, на тази по Бази Данни също водят по отсъствия. Това може да се подобри ако се направи начин за Remote Teamwork Defence.

Много от онлайн студентите не са от София и нямат възможност да пътуват до София, пордаи няколко причини: време, средства и тази че оценката от отборната работа не е кючова за оценката от курса.

Случва се човек да попадне в отбор където или не може да се организират хората (и никой не работи) и/или един по един участниците се отказват - останалите хора губят стимул и ентусиазъм да продължат до края и често избират да се откажат и те.

Според мен ако имат възможност да защитят работата си, дори само един човек да е останал в отбора, шансът тези хора/човек да изберат да продължат до края е много по - голям.


от kidroca (1498 точки)