04-OOP Principles - Part 1


0

Здравейте колеги,

Ето линк към домашното по ооп част 1. Папките на проетка малко не си отговарят,но не това е въпросът. --> GItHub

Поздрави


в C# OOP от marvas (342 точки)


Отговори



0

Здравейте, 

Ако някой иска може да разгледа и моето домашно.Дано да съм полезен на повече хора :)

04.OOP-Principles-Part-1


от encho.enevski (316 точки)


0
Здравейте, понеже разгледах и двете домашни на колегите ми възникна един въпрос за използването на интерфейските. Визирам първа точка от домашното...единият колега е направил интвефейси за всички класове(Student, Teacher и прочие),със съответното наследяване(подход препоръчан в лекцията), а вторият колега е направил интерфейси IName и ITextBlock, и тези интерфейси се наследяват само от класовете, които имат поле за име или за коментар/тестбокс по условие. Кое е по-опционалния вариант и защо? :)

от k_kaneva (127 точки)


0

На този етап трябва да се прави както са казали в лекцията.Аз дори трябва да си ги добавя :) Мерси

Иначе общо взето идеята е такава -> ако в повече от 1 клас имаш нещо което е еднакво , било метод или пропърти,го изнасяш в абстрактен клас или интерфейс.И трябва общо взето да се спазва следният принцип:

An Interface defines what something can do (how it behaves), and an Abstract Class defines what something is.

На лекцията ни казаха да пишем интерфейси на всеки клас , за да може да свикнем с тях, независимо дали този интерфейс ще се наследява само от 1 клас.


от encho.enevski (316 точки)

0
Благодаря ти за отговора. Попитах тъй като аз от практическа гледна точка писането на интерфейс за всеки клас не го намирам за много подходящо спред принципите на ООП, но за упражнение и свикнаване съм съгласна, че става. Моето домашно не е написано с препоръките за упражнение, но смятам, че се е получило доста добре :)

от k_kaneva (127 точки)