Има ли надежда и смисъл в обучението?


7

Здравейте, Колеги,

Следната снимка много ме "грабна". Интересно ми е какво е Вашето мнение. Има ли смисъл от пътя, по който сме поели (визирам обучението в Академията).

 

 

Лично моето мнение е че винаги трябва да гледаме напред и да се развиваме.

Ако изгубя повече от 2-3 дни с "разпускане" и глупости, без да науча нещо ново започват да ме хващат лудите.

На 100% съм съгласен с мисълта:

‎"Всекикойто спира обучението си е старнезависимо дали на двайсет или осемдесетВсекикойто продължава обучението си остава младНай-важното нещо в живота е да поддържате ума си млад. " - Хенри Форд

И въпреки всичко се чудя защо въпросната картинка ми се струва вярна ...

 




Отговори



7

Здрасти Коко,

здравейте и на останалите. Ще Ви дам няколко съвета, дано Ви помогнат поради факта че  вероятно по-голям от Вас (28 г) и с по-голям житейски опит.

Да започна с малко инфо за мен. В момента карам магистратура в Софийския университет, работя по 6 дни в седмицата на 12-14 часов работен ден, и се правя всичко възможно да ходя във вторник и четвъртък на JS и в събота на C#, на лекциите на Телерик.

Ще си зададеш въпроса защо го правя? Остава ли ми време за лични ангажименти? Има ли смисъл?

Първо да започна с оценките. Оценката сама по себе си нищо не значи. Важно е ти как самия се оценяваш и дали си приел предадения опит ( което е само по себе си значи образованието) от преподаватели. Вече как ще ти се развият нещата в живота  е много трудно контролирано нещо, което в малки случаи зависи от теб.

Аз цял живот съм бил запален по информационни технологии, винаги когато е излизало нещо на пазара съм отивал разглеждал съм го и съм се опитвал да го науча и да извлека ползи. За съжаление в моя случай стандарта на живот не ми е позволявал да си го закупя и да извлека възможно повече ползи.

В момента съм както обичате да наричате с думата шеф. Ръководя екип от 30 души,  с които се опитвам да направя така че всички клиенти да са удотволерени, разходите да са ми оптимални, печалбата да е задоволителна. За съжаление няма нищо общо с това което искам да правя и това вътрешно за мен е голямо разочарование.

Да  в момента го правя и ще продължавам да го правя докато не намеря начин да се реализирам в областта, която ме пали най-много.

Дали е трудно да постигна целта си. Да повярвайте ми много ми е трудно, да намеря време да решавам задачи, да правя проекти и да се опитам да се абстрахирам от другите ми занимания. Да ама не се предавам.

Ще прозвучи като реклама ама Телерик успя личносттно да ме мотивира на 110%, и де проумея че най-накрая имам шанс да навляза в областта, която винаги ме е влечала. Да Телерик не е ВУЗ все още, но намира начин да покаже колко е пред другите ВУЗ-ве.

Ще Ви дам пример: в момента уча магистратура регионално развитие в СУ, и ми беше изключително неприятно, когато миналата есен на първата ми лекция по специалността, така "уважавания"преподавател ми заяви че следобеда е на барбекю и да ни разпусне. Още по-неприятно ми беше, когато на изпита ни помоли да дадем един бял лист, написа факултетните ни номера и ни прасна 6 ци на всички. Кажете ми има ли смисъл така дадена оценка. Оценява ли труда, който студентите са положили. Не не оценява труда, но всички които са си направили старанието въпреки желанието на този преподавател да не ни научи на нищо, да намерят литература и да се самообразоват. Такива хора въпреки трудностите ще намерят правилния път в живота си.

 

За моя радост в Телерик, г-н Наков още не се е решил да ходи на барбекю. Сигурно защото приема работата си като удоволствие и това го оценявам.

За моя радост, когато ни проверяваха проектите, преподавателите (които са с години по-малки от мен) бяха критични и ни сваляха от небето.

Да аз се радвам от критиките, не заради друго ама заради това че ме мотивират да се подобря и самоусъвършенствам и да Ви кажа честно не изпускайте възможността, намирайте време и се опитайте да правите това което желаета. Аз в личностен план се виждам не по-рано от 2 години като един начинаеш QA. Да много време е, но няма да се откажа, защото е най-хубавото е човек да си поставя цели, а още по-хубаво е да ги постига.

Като за финал и аз ще приключа с цитат, на един от любимите ми писатели Марк Твен:

"Ако съм свършил някаква работа, то е било, защото съм я чувствал като игра. Ако трябваше да работя, никога нищо нямаше да свърша."

Успех

 

 

 


от kpacu (1114 точки)


0
Краси, Поздравления за този отговор! Абсолютно те подкрепям, аз също съм в подобна на твоята ситуация! Работя, домакинствам и понеже много искам, намирам време за учене. Винаги ми се искало да работя в ИТ сферата и с помощта на Телерик отких възможност, най-малкото, да се пробвам дали съм способна. Успех!

от radost (582 точки)


2
Ако искаш да си шеф и се надяваш това да ти го даде наготово университета примерно, това едва ли ще стане. Въпроса е сам да се образоваш. Много често шефовете имат ниски оценки или са без образование поради простата причина, че се фокусират единствено върху собствената си идея и пренебрегват университетското образование и разчитат сами на себе си да се развиват.
Хората с високи оценки отделят цялото си време в учене на работите, които се изискват от него и рядко отделят време за креативност. А останалите, които нямат вяра в образованието, което ни предоставя държавата, разчитат единствено на своите собствени идеи и правят всичко възможно да реализират своите идеи, правят си фирми, рискуват и следователно голяма вероятност имат да успеят.
Разбира се има всякакви случаи и изключения.

от VGeorgiev (2890 точки)


0
много хора "правят всичко възможно да реализират своите идеи, правят си фирми, рискуват" и не успяват. значи вероятноста не е толкова голяма. Не може всички да успеят или да са шефчета. Нали все пак трябва да има кой да работи за успелите ( шефчетата ). Защо служителите са повече? Защото е малка вероятноста за успех. По-скоро успелите са изключенията.

от saykor (8845 точки)

0
Служители са повече,защото малко са тези на които им стиска и имат уменията и знанията да постигнат нещо.

от VGeorgiev (2890 точки)



0
Може да попиташ всички, които са започнали работа в Телерик и други добри компании. Според мен отговорът е ясен.
Но преди това са хвърлили доста труд. За мен има смисъл.

от plamen.yovchev (3283 точки)


0
Нали точно това прави. Пита точно в телерик за отговор дето не му е ясен

от saykor (8845 точки)


0

Интересна снимка, долу горе си е така в живота, но естествено всичко тече и всичко се променя и е относително, не може да управляваме всички променливи влияещи в живота ни. Единствено може да изберем посоката в която да се развиваме и спрямо избора да изграждаме съответноте умения. Няма човек специалист по всичко, и няма човек който да не може да постигне това което някой друг може да постигне. Това са моите основно принципи. Мисля че схаващаш и за да не ставам дългословен като на маса искам да завъраш с един въпрос.

Има ли ограничение според вас от възрастта за учене за програмиране ?

В книгите пише все за млади хора.

цитат: " Срещат се ентусиазирани младежи, които искат да се учат да програмират, но не знаят от къде да започнат. "

Ако човека е по-възрастен ?


от ifzgeorge (0 точки)


3

"Има ли смисъл от пътя, по който сме поели (визирам обучението в Академията)"

  - Моят отговор е: Абсолютно ДА!  

  -В схемата по-горе не е описана една малка подробност. Знанията не означават, че имаш идеи, които са значими, и глобално разбиране за това как трябва да се подходи за тяхното реализиране - от най-горният ред да станеш като тези от най-долния. 

   А ако имаш идеи не означава че имаш знанията, за да ги реализираш или дори обясниш или пресъздадеш в разбираема и ясна форма на тези/този който би могъл да я реализира.


- Обучението е различно от преподаването или казано по друг начин:
  Преподаването е пре подаване на една и съща информация - не те учи как, къде и защо да я използваш, има ли по-добри начини и подходи, какво да очакваш в бъдеще и т.н.
  Обучаването е об учаване - една пълна, завършена, сферична среда създадена в следствие на ученето на дадена материя. Тази среда ти дава възможности за развитие на теб и твоите идеи, и защита от профучаващите около теб омаловажаващи 
мнения.



Sir Ken Robinson: Do schools kill creativity? - Качено от TEDtalksDirector


Това видео би обяснило разликата между тези с 6-5 и тези без диплома.


от V.Profirov (1122 точки)


1
Много ясно, че има смисъл в това, което правим сега с Телерик. Не допускайте и най-малкото съмнение да ви се появява в главата...Дайте всичко от себе си, колкото можете...останалото е Божа работа...
Аз съм дипломиран икономист от УНСС, и да ви споделя, перспективите пред икономистите са страшни...
Мислил съм много, и за мен пътя на Телерик остава единствената ми опция за нормален живот в бъдеще...
(щото сега не е нормален..отакачам с тия задачи.. :))

от zhelyazkovn (2949 точки)


2
Смятам, че като цяло подобни генерализации не са коректни. Наистина, има много примери за хора, които са пренебрегнали университетското образование и директно са се хвърлили в собственото си разбиране за това кое би им донесло успех(и не са сбъркали). От друга страна, примерите за хора, които са постигнали много и които все пак имат диплома са много повече, просто не са толкова уникални и интересни(именно защото са част от тенденцията), колкото другите.
Естествено, формалното образование губи и ще продължава да губи (а дали някога я е имало изобщо) идеята за това, че е необходима крачка към сериозно професионално израстване. Но въпреки това, то би могло да даде много - по-конкретна ориентация за това, което искаш да правиш, контакти, приятелства, а също и този сепцифичен дух на академичност и чувство, че се обогатяваш по някакъв начин(ако си на правилното място). Така че университетът и доброто представяне в него не би трябвало, според мен, да се отхвърлят директно като безсмислена насока.
Колкото до Академията-нещата са по-различни. Обучението в нея е с акцент върху практиката и актуализирането на преподаването е продиктувано от необходимостта завършващите реално да могат да работят. Така че от участието в нея определено има смисъл.

от Z_Petrov (829 точки)


0
Оценките не играят според мен особенна роля за това къде ще се наложи дадена личност като сфера и професия.Това зависи от самите негови желания,амбицираност до къде може да стигне и дали знае правилния път!Някои стават шефове или пък се издигат до високи позиции ,защото са властни личности и умеят да говорят по-добре,но може и да са приемани от околните .Обикновенно става ,така че тези ,които работят не се издигат нагоре,а тези които чакат и говорят повече стават шефове ..



2
Картинката показва много стари истини. За радост, има и изключения. Подкрепям напълно това, което е казал Хенри Форд, също както и трудния път на обучение в академията.

от ellapt (6303 точки)


1
Ако една мома не иска да я щипят,
да не се хваща на хорото.

от kiril.ilarionov (1482 точки)


0
Това са едни отценки..те могат да бъдат купени незаслужени и тнт..Това, че най-голямите нямат диплома не значи, че не са се самоубочавали, което в повечето от случаите е по-добре от обучението в учебно заведение

от iwitass (3695 точки)


0
Аз ези ти хвърлям, ти тура показваш ...

от kiril.ilarionov (1482 точки)