Въпрос относно: JavaScript, и още нещо! | Здравейте пак:)


2

Здравейте отново на всички !

Да се похваля, ако изобщо има за какво :D - в последните седмици "прогресирах". Т.е. CSS, html  -направих няколко сайта - т.е. на .html документ, като експеримент - като се започне от header-а та до footer-а. :)

Имам няколко въпроси относно JS,php, OOP, CMS и т.н. Т.е. въпросите са ми общо насочени към тези програмни езици.

 

Както бях казал и преди, имам една идея за игра. Но естествено, след html и CSS следват доста въпроси.

 

Търся си екип, от една страна съм намерил графичен дизайнер - при него ясна работата каква ще е. Но от друга страна ми трябват: JavaScript-ери. Мисля,че съм намерил подходящия човек, но с този пост целя да се допитам и до вас като хора които се занимават със софтуерно инженерство доста време.

1. Когато говорих с графичния дизайнер и му казах:" Трябват ни JS-тери" той ми каза: "Ама какъв Java Script-ер? " Но не уточни какви са. Очудих се! Ако може някои да ми разясни. Това е първия въпрос. Т.е. какво е имал предвид, и защо има "видове" от тези програмисти (прочетете до края за да видите какво имам и аз предвид).

2.В играта ще има карта, която ще се явява Worldwide - т.е. за всички играчи. Нещо като картата на hanovete.com (извинявам се за рекламата, но е подобна). Само,че там на тези полета ще има определени обекти, на които като "кликнеш" ще  излиза отделен "мини-прозорец" в  в страницата, и ще има опция: "да" или "не"  - направиш нещо. Бях говорил с едни JavaScript-ер който ми каза, че тези карти били от сорта на: "двуизмични" или "тризмични"  - не знам дали го разбрах. Т.е. тук въпроса  ми е - може ли един човек владеещ JS да направи подобна карта ? (понеже същия дето ми даде тази информация каза,че МОЖЕ ).

3. В играта като много други ще има - класация. Т.е. обща информация за играчите - кой има най-много точки в момента и т.н. Възможно ли е и това нa JS да се направи?

4. По време на играта - WORLD WIDE  -т.е. за всички играчи, в някаква ЛЕНТА, отделно от игровата платформа на играчите, ще "тече" някаква информация; примерно нали знаете, като гледате телевизия, на екрана по някога излизат НОВИНИ  в едно малко редче, в долния край на екрана и вървят като лента; Нещо подобно ще върви и по време на играта. Смяташ ли,че може да се направи на JS също?

5.В играта ще има т.нар. - "гемификация" - т.е. ако съм разбрал правилно, това означава,че играчите в определен момент от прогреса на играта им, като достигнат някакво ниво - ще получават "баджове" т.е. значки, спечелени от някакви quest-ове и т.н.,  т.е. най-различни постижения - и наградата е значки. (ако това означава гемификацията :D)

6. Също така,по време на играта, хората ще имат нещо като -" ГИЛДИЯ" или "КЛАН" в който ще могат да предприемат някакви ПРОСТИ действия, като те ще влияят на целия игрови свят.

7. Също така: ще има елементи от сорта на: "когато извършиш някакво действие, да се обнови цялата информация за играча". Т.е. ако е придобил някакъв skill да му го "даде" в инвентара или някъде в някакво поле на самата страница - т.е. да се обнови информацията автоматично.  Това може ли на JS да се свърши? 

Това са ми въпросите. То това ще е и играта. Като цяло не е сложна. Но писнаето на КОДОВЕ сигурно ще е сложно. Тоест- аз не искам нищо по сложно от това, като това тук: "цъкаш някакъв бутон и след това се "случва" нещо и то влияе на играча. Т.е. от неговите действия зависи как ще се случи "играта" му. Това е като всяка една нормална игра била ханове т.н. - разликата е че имаме--> web based game.

 

Сигурно малко "идиотски" задавам въпросите, за човек който вече се занимава с html, CSS и т.н., но като не разбирам и грам все ощт от това какво е  JavaScript и т.н. - не мога да задам по друг начин въпросите. 

 

Основният въпрос тук е: могат ли тези неща да се направят на JavaScript и какви УМЕНИЯ горе долу трябва да има програмиста за да ги направи. Т.е. искам да за "задавам" правилните въпроси на хората с които бих се обвързал да направиме играта. Целта ми е да намеря "точния човек".

 

Благодаря ви предварително! Надявам се не съм дотегнал на някого с въпросите ми, а също така отново благодаря на Академията на Телерик :) !

/* установих не след дълго, че когато съм гледал клиповете, съм "СПАЛ" - но не със затворени очи, а  с ОТВОРЕНИ. Някои клипове ги гледах отново, понеже на края установявах,че нищо не съм разбрал и си виках: "Бреей толко ли съм тъп!?" Да ама не. Иска се ЛОГИКА и внимание! Успех на всички :) ! */




Отговори



1
По въпроса за видовете JavaScript-ери - JS вече се използва не само като client side технология за скриптиране на браузъри, ами и в server side приложения. За повече инфо, питай google за Node.js, V8, Rhino и SpiderMonkey (ако си намерите точния човек, това може да ви спести и php).
Относно това какво може да се направи с JS, виж Google Maps.

от staafl (5770 точки)


0
Аз се занимавам с Javascript и да ти кажа ,че си нямаш на представа какво може да се направи с този език.

от Feedmemore (0 точки)


1

Така! Сега да видя как да отговоря на въпросите ти...

Първо: Само с HTML можеш да създадеш статични, но не и динамични сайтове.

Второ: Динамичен сайт без база от данни и без комбинация от 2-3 обектно-ориентирани езици е безполезно нещо. Та ще трябва да научиш поне за PHP, JavaScript и C#. Плюс, разбира се и MySQL, FileZilla, cookies и да имаш страст към математиката.

Трето: OOP и CMS не са езици за програмиране. Първото е начин на мислене. Парадигма с 22 класически шаблона за дизайн, а второто е готова система, която ти помага по-лесно да управляваш сайта си.

Четвърто: Ти трябва да се интегрираш към някой сработил се екип. Защото само и единствено софтуерните инженери са способни да управляват екип от мотивирани хора, а това не става лесно и бързо. Трябват най-малкото 5-10 години да си чиракувал преди това.

Пето:"двуизмични" или "тризмични" са думи, които дори Гугъл като, че ли не познава. Има 2D, 3D и други измерения. Но това е меко казано "математика". Трябва да си наясно с понятия като " втора производна" и "интеграл".

Шесто: В днешно време няма компютърен език, който да не може каквото си пожелаеш. Друг е въпросът, че всеки език има своята "ахилесова" пета и своето "острие 80/20".

Седмо: Аз от игри не се вълнувам. Знам, че има "хановете", но нямам си на идея как изглежда тази игра и как най-вече се продава. Обикновено трябват около 4-5 човека да работят 3-4 години за да се пусне нещо подобно на пазара. Има си Бизнес-Ангели в тази насока.

Осмо: Да гледаш как Ивет Лалова тича по пистата изглежда много лесно. В действителност трябва силна мотивация, а не само ентусиазъм. Започва се с ентусиазъм, но резултатите не идват още в първата година. Дори и Марк - създателят на ФБ е програмирал доста повече преди да пожъне успех. А идеите му не са негови. Той е осъществил множество чужди идеи.

Девето: Да се почувстваш "тъп" е един от първите препъни камъни. Тук в Академията почти 90% от хората са изпитали това чувство и въпреки това са продължили да учат.

Десето: Увеличи времето на спане. Мозъкът запаметява дълготрайно само и единствено по време на спане!!!

Единадесето: Наблегни най-много на уменията ти за работа в екип. Изпипвай всичко с писмени договори, и дори с мисловни карти.

Дванадесет: Уроците от Академията са едни от най-добрите безплатни уроци. Дори платените курсове не могат да ти дадат толкова информация. Учи по схемата, която са съставили. Ако прескачах нива" ще дойде време да се върнеш отново в изходно положение и всичко да преминеш от самото начало.

Тринадесет: Направи си GitHub и безплатен WordPress блок. Качвай всички проекти там. Защото само с красиви думи няма да впечатлиш, а даже в един момент ще отекчиш и тези, които ти гласуват доверие.

 

Е Н Д Ж О Й !!!


от Dobromir (777 точки)


1
Ще се пробвам да ти отговоря кратко, като няма да се впускам в подробности. За да направиш една такава игра ти трябват няколко основни неща:
1. Ясна идея - а ми се струва, че имаш доста време докато стигнеш до нея
2. Добър графичен дизайнер - който ти твърдиш, че имаш
3. Човек разбиращ от сървър сайд технологии и бази данни (в идеалния случай те са двама) - тук трябва да решиш какво предпочиташ. Двата основни варианта са PHP и MySQL или C# и MS SQL Server, макар, че има и други варианти
4. Човек разбиращ от клиент сайд технологии - отново е по-добре да са двама един за HTML и CSS и един за JS
5. Макар, че разработчиците са много важни, има още две неща без които не можеш да минеш - тестери :) (геймъри има достатъчно, но ти трябват такива, които могат да дадът смислени идеи как нещата да се подобрят) и не на последно място, някой който има представа от маркетинг и знае как да продаде това което сте направили, защото иначе не виждам как ще привлечеш всичките тези хора
Все пак евала за ентусиазма и ти пожелавам успех!

от stamopetkov (1429 точки)


1

Значи сървърната технология е ясна пхп/Ц шарп или друго. Тази карта,  за която говориш се прави по няколко начина:

SVG, който е стандарт във W3.org - http://www.w3.org/Graphics/SVG/ . Трябва да видиш за поддръжка на всички браузъри, въпреки че е стандарт

Canvas - по-подразбиране е 2D. Освен това във Флаш CS6 има нещо наречено  create.js http://www.createjs.com/#!/CreateJS, тоест това, което правиш на флаш се "превежда" на canvas/js.

Това,за което говориш 2д/3д, всъщност е 2.5D. Накратко картинки, които изглеждат като 3д, но не са. Тази технология е ползвана при направата на една (или първата 3Д игра) Walfenstein 3D.

Всяка промяна на инфо за играча ще изисква Ajax, препоръчвам ти jQuery.

Самата карта се дизайнва от дизанера.

Всички други неща стават с асинхронна връзка към сървъра. Освен ако не правиш морски шах или нещо подобно.




0
:) много задълбахме :) да добавим и SignalR за да е съвсем real time

от stamopetkov (1429 точки)